image
 

Apenkooi XL vastleggen voor De Friesland

Gepost op 18-06-2020

Meer dan alleen een zorgverzekeraar
Velen zou het wel bekend in de oren klinken. De Friesland Zorgverzekeraar heeft haar naam veranderd in De Friesland. De reden hierachter was dat ze meer wilde uitstralen dan alleen zorgverzekeraar. Naast een nieuwe naam kwam er ook een nieuw logo. Al deze veranderingen werden gepromoot in een campagne in de vorm van een actief evenement: de Apenkooi XL. Het doel van de apenkooi was om zo veel mogelijk bananen in de apenkooi te verzamelen. De apen vormden een obstakel die je kon afgooien met een trefbal. “Ik mocht een sfeerreportage maken. Dit deed ik samen met Sanne Plantinga, die een artikel erover schreef. Samen stemden we onze content op elkaar af. Het actieve element in de campagne sprak me erg aan. Ook vind ik het leuk om altijd weer nieuwe mensen te ontmoeten als ik ergens ben.”

image


De waardering van offline werk
Zowel Marc Henri zelf als De Friesland waren zeer tevreden over de foto’s. “De foto’s zijn gepubliceerd op de website van De Friesland en op social media. Toch zou ik ook graag wat meer werk offline willen doen, omdat je hiermee mensen bij elkaar brengt. Neem bijvoorbeeld de fotografiewedstrijd de Zilveren Camera. Ik ben toen derde geworden met mijn autonoom werk. Dat hangt nu in Hilversum. Ook ben ik gepubliceerd in een boek. Zelf wil ik ook een boek publiceren met allemaal foto’s van het Leeuwarden van toen en nu. Offline werk is toch een vereeuwiging waar je trots op kunt zijn.” Maar online is nog zeker niet van de baan. “Ik sta er zeker voor open om nog eens iets voor De Friesland te doen.”