image
 

Erikjan Koopmans voor Hooghoudt: verhalen in beeld

Gepost op 15-12-2019

Hooghoudt als opdrachtgever sprak Erikjan direct aan. “Het is een gevestigd merk in Nederland. Ze wil een andere doelgroep aanspreken, namelijk de jongere generatie. Maar jenever is niet echt hip onder jongvolwassenen. Daarom vond ik het heel leuk om deze doelgroep toch te bereiken met mooie content die een bepaald gevoel oproept.”

image


Puur Hooghoudt

Het bijzondere van deze opdracht is dat de link met Hooghoudt niet direct duidelijk hoeft te zijn, maar Hooghoudt als bedrijf wel op de kaart wordt gezet door middel van mooie verhalen en beelden van Groningers. Denk aan een zangeres die in Gronings dialect zingt of een chef-kok die veelal veganistisch kookt. Toch is deze opdracht volgens Erikjan ook lastig. “Iedereen bij Hooghoudt heeft zijn of haar eigen visie. Door Hooghoudt heb ik mensen ontmoet met een eigen, interessant verhaal. Maar ik heb ook mijn eigen weg moeten zoeken om alle personen zo ‘puur’ mogelijk en op mijn eigen manier te portretteren. Ik weet zeker dat er voor Hooghoudt meer mooie kansen zijn om nog meer mooie dingen te maken.”

image