Freelance maker voor een fysiek en digitaal visiedocument (gesloten)

image
image
image

Up to Us werkt voor gemeente Groningen aan een uitgebreide visie op jongerenparticipatie. Deze visie komt tot stand door gesprekken met ambtenaren, organisaties en door de participatie van de doelgroep zelf.

In november 2023 moet de visie worden opgeleverd. Passend bij de inhoud en de doelgroep is er de voorkeur om geen visiedocument te maken met lappen tekst, maar juist om iets moois te maken. Een ‘visieding’, vanaf nu ‘ding’: een fysiek én digitaal ding (object, document, boekje, doosje, folder, etc) met als inhoud onder andere de visie (leesbaar en werkbaar). Lees onderaan verder over het ding.

 


De maker

We zoeken naar een creatieve maker uit Groningen die dit kan maken. Hiervoor is het handig als de maker zowel kan schrijven als kan vormgeven, en het ding ook (fysiek en digitaal) kan (laten) maken. Voor de feeling met de inhoud en doelgroep loopt deze maker ook mee in het laatste deel van het participatieproces met de doelgroep.

De maker doet dus ook mee in de fysieke overlegmomenten met jongeren en ambtenaren, en haakt aan bij het tweewekelijkse kernteamoverleg. Samen met de projectleider wordt een creatief concept – het ding – ontwikkeld. Na deze conceptfase wordt dit uitgevoerd, met november als oplevermaand.

Vergoeding
In overleg, klusprijs voor conceptfase en daarna uitvoeringsfase

Werkwijze
Spreekt deze klus jou aan? Reageer dan snel via het formulier onderaan deze pagina. Jouw input overleggen we met de opdrachtgever. De vacature blijft open staan totdat ‘ie gevuld is.

Meer info

Meer over het ding:

De voorkeur is dat jongeren ook op enige wijze inspraak hebben op het concept. Het maakproces van de visie, dus de manier waarop daar aan is gewerkt en met wie, mag ook terugkomen in het ding. Evenals natuurlijk de visie zelf en een uitvoeringsagenda.

Om input op te halen organiseert Up To Us in de komende maanden nog proeftuinen (over kunst en cultuur en toekomstgericht werken), en daarnaast zijn er (mogelijk) nog andere overlegmomenten.

Het ding heeft zowel ambtenaren als jongeren als doelgroep. Het meest voorname doel is te communiceren wat de inhoud is en wat ambtenaren en andere stakeholders daarmee kunnen of moeten, daarnaast moet het ook de jongeren aanspreken of die moeten zich vertegenwoordigd voelen. Dit willen we ook terugzien in de tone of voice.