Annelien Pol

Specialisaties →

Marketing en PR

Regio →

Groningen

Tien jaar geleden volgde ik mijn hart en vervolgde ik mijn carrière in de online marketing. Sinds drie jaar werk ik als freelance contentmarketeer voor verschillende marketingbureaus. Daarnaast heb ik een aantal eigen klanten. Ik werk doorlopend aan B2B en B2C campagnes en heb een volle werkagenda. Mijn specialisatie is social media, maar ik lever ook wekelijks klantverhalen en artikelen op. In Canva heb ik inmiddels meer dan duizend ontwerpen en animaties gemaakt. Never a dull moment!

Social media campagne Sluishuis

In opdracht van Radyus verzorgde ik twee jaar de socialmediacampagne voor Sluishuis Amsterdam. Na de oplevering werd Sluishuis uitgeroepen tot Woongebouw van het jaar en won het de Best Architecture Multiple Residence in Londen. Rond de oplevering had het Instagramaccount meer dan 5.200 volgers en een bereik van 400.000 mensen per maand. Voorafgaand aan het project zocht ik contact met iemand die mij alles over de omgeving kon vertellen: storytellingstrateeg Cor Hospes. Zijn liefde voor de waterrijke woonomgeving was een waardevolle inspiratie voor mijn socialmediaposts. Daarnaast schreef ik bijgaand artikel en maakte ik deze foto tijdens onze ontmoeting. Cor, als je dit leest. 🙏🏼

Klantcase Fatboy

Voor e-commercebedrijven is het belangrijker dan ooit om een relevante en persoonlijke shopervaring te bieden. Daarom riep design-bestseller Fatboy de hulp in van de personalisatiemarketeers van DAYLEE. Wat er toen gebeurde met de conversie van de webshop? Je leest het in deze vette klantcase die ik voor ze mocht schrijven.

Videoanimaties voor Hollandse Meesters

In opdracht van Radyus verzorg ik de geanimeerde campagne-uitingen van Hollandse Meesters in Amstelveen. Volledig in lijn met de brand identity creëer ik filmpjes voor Instagram (en stories), Facebook en LinkedIn. Ze zijn zo goed ontvangen dat ze inmiddels ook worden gebruikt voor de advertentiecampagne.