Vita van der Lijke

Specialisaties →

Design

Regio →

Groningen

Vita is een snelle oplossingsgerichte denker en bovenal doener die op creatief technisch vlak meedenkt met bedrijven en organisaties. Ze vertaalt hun wensen naar gebruiksvriendelijke digitale oplossingen voor de doelgroep. Daarnaast wordt ze als grafisch eindbaas graag ingezet voor het ontwikkelen van sterke merken!

Cultuurcentrum Hogeland - Logo, Branding, Website + Allround branding-kit

Cultuurcentrum Hogeland is een fusie tussen drie grote muziekscholen en kunstencentra in de nieuwe gemeente Het Hogeland. Hunsingo uit Bedum, Noordakkoord uit de Marne en Wonderboom uit Het Hogeland gingen onder één nieuwe vlag verder. En een paar weken na het aantreden van de nieuwe directeur moest er direct al ‘wat staan’ waarmee gepresenteerd kon worden! We hebben twee trajecten ingestart. Een snel traject voor een tijdelijk logo en een tijdelijke website waarop in ieder geval het aanbod, de docenten en de fusie een plek zou krijgen. En een langer traject waarin we op zoek gingen naar de nieuwe identiteit van het cultuurcentrum, de lange-termijn visie en waarin de website zijn uiteindelijke vorm zou krijgen. Ook was het belangrijk draagvlak te creeeren voor de nieuwe huisstijl en het hele proces op zo’n manier in te steken dat alle docenten zich thuis zouden voelen binnen de nieuwe organisatie. Daarnaast was er nadrukkelijk de wens om zelf hands-on aan de bak te kunnen met de huisstijl. Dus advertentie opmaken voor facebook, documenten opstellen voor externen en aanpassingen aan de website moeten in beheer van de organisatie kunnen worden uitgevoerd.

Havencafé Logo & Branding

Voor een nieuw café in de haven van Delfzijl (met de voorlopige naam Havencafé) werd gezocht naar een passend logo en aansprekende huisstijl. De kernwoorden stijlvol, nostalgisch, art-deco en haven waren leidend in de zoektocht naar een passend beeld. Ook wilden we (vanwege de naam) een beeld creëren dat niet zomaar gekopieerd kan worden door ieder “café aan de haven”. Alle beelden met een anker, reddingsboei of boot vielen daardoor af. Daarnaast zat er een mooie deadline op het project. Het eind van de lockdown was tevens de openingsdatum van het nieuwe café. Dus met een doorlooptijd van krap 5 weken hebben we het logo, de huisstijl en de drukbestanden voor de vlaggen, bestickering en kleding op tijd kunnen aanleveren!

Century - Rebranding en stroomlijnen submerken

De opdracht was om de branding van de submerken en subonderdelen consistent en toegankelijk te maken voor de hele organisatie. Specifiek moest de vormgeving goed te implementeren zijn door hun eigen marketingafdelingen. Ook moesten alle elementen beschikbaar worden gemaakt voor de subdivisies. Dit heb ik gerealiseerd door alle beschikbare logo's, sublogo's en autologo's in één formaat te gieten. Vervolgens heb ik door middel van een uitgebreide online library, die beschikbaar is voor het hele bedrijf, alle onderdelen en subonderdelen uitgewerkt, beschreven en beschikbaar gemaakt. Iedereen heeft nu beschikking over de juiste fonts, logo's, sublogo's en gestylede templates.