image
 

MDMA Talk: Diederik Sjardijn van KesselsKramer over creativiteit en ondernemerschap

Gepost op 07-08-2021

Zijn rol bij wereldbekend reclamebureau KesselsKramer was voor Diederik Sjardijn een beetje als thuiskomen. Opgegroeid in een kunstenaarsgezin, heeft hij een reis doorgaan van het zich afzetten tegen de creatieve wereld wegens de financiële moeilijkheden, naar het goed snappen van de zakelijke wereld, waar hij tóch die creativiteit mist, tot uiteindelijk als managing director bij KesselsKramer het creatief proces integreren in de zakelijke wereld.

Dit is ook nodig, vindt hij. Want terwijl iedereen zich bewust is van de waarde van creativiteit, wordt het binnen de meer data-gedreven zakelijke wereld vaak aan de kant geschoven. Diederik kan in zijn rol bij KesselsKramer met beide petten op deze wederzijdse onbegrip doorbreken. In dit gesprek vertelt hij meer over hoe dit proces bij hem is gegaan, wat hij heeft geleerd en hoe hij de toekomst van creativiteit en ondernemerschap voor zich ziet.

Wat hij als laatste wil meegeven aan de creatieven onder ons (en dat zijn mooiedingenmakers per definitie) is dit: sta open voor anderen, of dit nou een burgerlijk bedrijf is of een vreemde eend met gekke ideeën. Vinden wij niet zo’n gek idee. Check het hele gesprek met Diederik en laat ons weten wat je ervan vindt!

MDMA – Ondernemen met een glimlach

De Mooiedingenmakers Academie (MDMA) is de overkoepelende naam voor kennis- en inspiratiesessies van Mooiedingenmakers. In deze MDMA Talks gaan we in gesprek met inspirerende mensen over creativiteit, maken, ondernemen en waarde. Deze sessies zijn tot stand gekomen met hulp van Provincie Fryslân en het Clubhuis van Welcome to The Village.

In deze derde editie van de serie gaat Henk in gesprek met Diederik Sjardijn over zijn full circle moment bij KesselsKramer, over visieloze bedrijven, over creativiteit en ondernemerschap en wat dit allemaal voor hem betekend. Luister of kijk het hele gesprek hierboven!