Mooiedingenmakers lanceert intervisietraject voor zzp’ers
Gepost op 12-09-2022Wat is het?
Intervisie is een georganiseerd gesprek tussen jou en een paar andere zzp’ers. In dit groepje kom je periodiek bij elkaar. Op de agenda staan door jullie ingebrachte casussen. Denk bijvoorbeeld aan je ontwikkeling, of juist zaken waardoor je vastloopt. Door het stellen van verhelderende vragen tijdens de intervisiegesprekken en met behulp van goedwerkende methodes kom je tot nieuwe inzichten.
Hoe werkt het?
Je maakt deel uit van een vast groepje mede-Mooiedingenmakers van 4 tot 6 personen. Samen met je groepje spreek je minimaal één keer in de twee maanden af. Het onderwerp van gesprek is (meestal) een casus die wordt ingebracht door een van jullie. Aan de hand van verschillende intervisie methoden ga je in gesprek. Jullie zijn als groep zelf verantwoordelijk voor het proces, maar worden op weg geholpen door Mooiedingenmakers met een uitgebreide kick-off meeting (meer info hieronder), een praktische handleiding, handige tools en halfjaarlijkse intervisiemomenten.
Waarom is het belangrijk?
Als zzp’er in de creatieve sector ben je vaak in je bedrijf aan het werk, en niet aan je bedrijf aan het werk. Die ene klant terugbellen, je programma afronden of ontwerp aanleveren is toch snel urgenter dan nadenken over waar je naartoe wilt met je bedrijf. Door intervisie agendeer je het gesprek – met mede-Mooiedingenmakers – over de lange termijn, en kan je daarna weer vol aan de bak met je deadlines. Je leert van het bespreken van je zakelijke sores, en van de ervaringen en successen van de ander. Zo werk je aan je eigen groei, als individu en ondernemer. Samen solo, dus.
Start je intervisie traject
Op basis van een aantal vragen over jou en jouw zzp’erschap (o.a. regio, vakgebied, ervaring) plaatsen wij je in het groepje die de meeste waarde kan leveren voor jou. Op dit moment zijn er 5 Mooiedingenmakers intervisie groepen!
Wil jij ook dit intervisie avontuur aangaan? Vanaf 1 maart zullen we de aanmeldingen weer openzetten.