Ontwikkeling corporate identity Universiteitsmuseum
Gepost op 01-02-2020Ontwikkeling van nieuw imago
De eerste opdracht die Maurice deed voor het Universiteitsmuseum, had te maken met opgezette dieren, ook wel Deadzoo genoemd. “Ik maakte het ontwerp voor signing en informatieborden. Dit was om te laten zien aan kinderen en volwassenen hoe de fauna eruitziet in de wereld.” Dit is zo goed bevallen, dat Maurice nu de hele corporate identity gaat ontwikkelen. “Ik denk mee over hoe het museum zich gaat profileren ten opzichte van de rest van de universiteiten in Nederland. Hierbij formuleer ik een juiste tone of voice en voer ik het concept in het complete interieur van het museum door: van naamborden tot aan guerrillamarketing door de binnenstad. Dit doe ik samen met ruimtelijk ontwerper Jauke van den Brink. Ik kan iets betekenen voor hem en hij kan mij weer verder helpen. Het is mooi hoe twee verschillende disciplines samen komen tot een herkenbare identiteit. We willen samen gewoon mooie dingen maken. Daar krijg ik veel energie van.”
Droom die uitkomt
Naast dat Maurice de hele identiteit vormgeeft, begeleidt en ondersteunt hij het Universiteitsmuseum ook. De enorme opdracht geeft Maurice veel creatieve vrijheid. “Het is een groot en omvangrijk project, maar het bevalt heel goed. Ik heb vroeger de kunstacademie gedaan en ik kom daardoor nog steeds heel veel in musea wereldwijd. Het is daarom een droom die uitkomt om de identiteit van een museum te mogen ontwikkelen.” Het duurt nog wel even voordat de eerste uitingen zichtbaar zijn, maar in 2020 gaat er in het hart van Groningen iets moois gebeuren.